vineri, 1 august 2014

Danemarca 9 - Floricica. Last day in the NICU

Atata calm. Atata bunăvoința si organizare. Si medici români care se întorc din afara sunt atat de mulți. De ce te poti purta ca un om aici și sa nu inveti nimic? Sa te întorci si sa continui sa te comporti ca un sălbatic, panicat, cu acelasi dezinteres fata de pacient. De ce aici se sta o ora la raport discutandu-se un singur caz dificil si cum trebuie abordati parintii si de ce cand te intorci nu inveti nimic din asta si ii expediezi in 5 minute? Pentru ca ai noștri sunt mai prosti si nu cer multe? Noi ii facem prosti cand ii ignoram si nu ii lasam sa aiba un cuvant de spus. Chiar nu cred ca toti doctorii care au o lista intreaga de spitale în care s-au pregatit - Viena, Paris, New York - se purtau la fel ca în țară acolo. Si acum înțeleg replica "m-am intors ca tot acasa e mai bine". Da, e mai bine sa fii un arogant si sa nu trebuiască sa fii atent cu cei din jur si da, e greu sa te adaptezi cand faci o viață medicina pentru imaginea ta buna si nu pentru pacient.

Ultima zi in NICU, cea mai buna din săptămâna asta. Lisa m-a plimbat in coșul de la trotineta, imi plac vikingii! Aici port tricouri xs, apropo! :)) Degetele mici mici mici si talpici mici mici mici - cam asa e la NICU - dar cresc ei mari vikingi, sunt convinsa.
Vladans mi-a spus o poezie in română și s-a chinuit sa îmi explice fiecare detaliu. O sa imi fie dor de NICU, dar sunt curioasă ce urmează in A10, la pediatrie generală.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Have your say: