marți, 5 august 2014

Danemarca 12 - los lunes al sol

De ținut minte - danezii merg cu bicicleta chiar daca ploua. Toată lumea s-a uitat ciudat la mine cand am zis ca am luat autobuzul azi pentru ca afara ploua.

Mi-am gasit superputerea! Oamenii nu se imbolnavesc atunci când eu sunt în spital. De exemplu, cand am fost de garda în upu la Spiridon si au fost 6 pacienți toata noaptea. Sau de fiecare dată la chir ped când nu am avut decat pacienți mușcați de hamsteri, in cel mai bun caz. Sau apendicite care s-au dovedit a fi indigestii.

Sau saptamana trecuta cand am fost la NICU si au avut 3 pacienți toată săptămâna si in A10 nu își vedeau capul de treaba.
Am început azi in A10. La NICU au avut nașteri si pacienți noi, iar in A10 trei pacienți pe care ii stiam de o săptămână.
Karma, you're not funny!

A venit un asistent nou si au avut un mic bufet de bun venit si toata lumea a participat. Si cand spun toată lumea spun ca toti doctorii au fost acolo sa il intampine. Si ca aici de multe ori nu stiu care e medic și care e asistent si nici nu cred ca imi pasă pentru ca sunt toti la fel de importanti si nu isi da nici unul ochii peste cap daca celălalt vine cu o sugestie. Si e ok ca un medic sa ceara sfatul unui asistent si un asistent sa ceara sfatul unui medic sau sa ii dea o sugestie si nu ii spune nimeni ca e bagacios si ca ar trebui sa isi vada de treaba. Ii spune "Mulțumesc pentru ajutor!" Si sunt tare buni colegi.

Danemarca e o țară prea mica si nu rentează sa facă o specializare de chirurgie pediatrica. Copiii sunt operați de chirurgi generaliști. Daca vrei chirurgie abdominala il trimiti in Odense, daca vrei alta chirurgie, in Copenhaga. Am să vă las sa va gândiți singuri ce sistem pus la punct iti trebuie pentru asa ceva. Si pentru un spital cu una din cele mai importante secții de pediatrie care nu are unitate de primire urgente propriu zisa. La spital, in Dk, ajungi după ce te vede medicul de familie, doar daca nu da mașina peste tine pe strada.

Si daca intri in coma?
Cum adică?
Nu știu... diabet...
Pai da' esti supravegheat de mf si nu ajungi in coma decat daca esti idiot.
... sigur aveți idioți si aici...
Da. Dar vizitele la mf sunt obligatorii. Daca lipsești si te îmbolnăvești plătești spitalizarea.
Haha. Hahaha.
No, really. I'm serious.
... ...

Cand esti "de gardă" incepi programul la 4pm si termini a doua zi la 8 dimineața si ai o zi liberă. Daca esti "senior doctor" si stai la cel mult 30 de minute de spital si nu ai treaba poti sa te duci sa dormi acasă. 

Ieri am auzit pentru prima data o ambulanță. Da, imi petrec majoritatea timpului intr-un spital foarte mare. Nu, in 11 zile nu am auzit nici o ambulanță. Am auzit-o ieri si m-am speriat.

Hahahah! "I cannot look at this xrays because they are done in India like in the ancient times, we can't look at these." Ma intreb daca stiu ca trebuie puse pe un fond luminos. Ancient times. Aici facem CT pentru o pneumonie interstitiala. Just to be sure.

Si m-am oprit din scris pentru ca am uitat sa cobor din autobuz, e noapte si sunt in padure.

Later edit: Don't worry, am ajuns cu bine acasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Have your say: