joi, 2 aprilie 2009

Degetele

Stiam de cate ceva inainte si m-am distrat o bucata buna de timp cu prietenii. Acum am mai aflat cate ceva.
Datorita nivelului de testosteron, in principal, la care am fost supus in timpul vietii noastre intrauterine, degetele ne reprezinta foarte bine, efectele observandu-se in lungimea lor.
De exemplu, spuneam mai inainte ca autismul se transmite pe cale genetica... Persoanele cu autism au degetul aratator si cel inelar de aceeasi lungime. La fel si persoanele dislexice.
In mod normal, la barbati inelarul este mai lung decat aratatorul. Cand un barbat trece de partea cealalata... in urma tratamentelor cu hormoni si bla bla bla degetele lui se modifica si ajung ca cele ale unei femei.
(pentru a masura, mana se tine cu palma in sus)
La femei, degetul aratator este mai lung decat inelarul.
Pana aici toate bune si frumoase. Lungimea degetelor este influentata de nivelul testosteronului. Cu cat e mai mult, cu atat inelarul e mai lung.
DAR, au fost studii, (si am incercat si eu :p) care au demonstrat ca persoanele cu abilitati muzicale au diferenta dintre inelar si aratator, mica.
Contrar, un bun atlet va avea o diferenta foarte mare intre cele doua degete.

Persoanele care au fost supuse la mai mult estrogen in uter,(fetele, de regula) prezinta o mai mare capabilitate in fata expresivitatii verbale, iar cele care au fost supuse la mai mult testosteron (baietii, de regula) - o mai mare abilitate pentru matematica si orientari spatiale.

Asadar, dislexia fiind o dizabilitate literara s-ar putea traduce printr-o insuficienta cantitate de testosteron.
(^ asta spun cercetatorii...dar dislexicii au probleme si cu orientarea in spatiu..asa ca..aici nu m-ati convins.)

totusi...ar fi bine sa va paziti degetelele :D eu una nu vreau sa stie toata lumea cat de jalnica este urechea mea muzicala. :P

3 comentarii:

Have your say: