joi, 19 martie 2009

Am invatat...

Fiind pe ultima suta de metri, ajung la momentul cand trag linie si compar. Cum am intrat in liceu Vs. Cum am iesit din liceu. Sau...mai bine zis...Cu ce am iesit din liceu.
Vroiam sa pastrez acest blog pentru final; adica pentru adevaratul final al scolii, dar in doua luni ideea nu se schimba prea mult. Cel putin nu in bine...in rau se poate schimba...mai este loc.

1.La scoala am invatat ca atunci cand am o problema, cand am nevoie de o explicatie o gasesc pe google.
2. La scoala am invatat ca parerea mea nu conteaza, ba chiar, de multe ori este gresita.
3. La scoala am invatat ca nu am dreptul sa comentez atunci cand se face o nedreptate; ca nu am dreptul sa protestez impotriva sistemului (educational sau de orice alta natura) pentru ca este bazat pe legi, si noi nu avem dreptul de a contesta legile.
4. La scoala am invatat ca locul unei femei este la cratita. Citez din memorie: "Femeia nu este facuta pentru a avea o pozitie ridicata in societate... pentru ca asa e ea...facuta pentru a sta la cratita; asa ca voi fetelor sa va scoateti din cap prostiile despre femei de succes." (iar acest lucru ne era spus de o profesoara)
5. La scoala am invatat ca nu e bine sa fii diferit. Ba mai mult, cu cat detii mai mult spiritul de turma cu atat iti este mai bine tie si celor din jur.
6. Am mai invatat ca mai bine tac decat sa imi spun parerea(care oricum e gresita si irelevanta) pentru ca nu e bine sa ies in evidenta.
7. Din scoala plec cu ideea ca sunt inculta si analfabeta. (si ma intreb...nu era de datoria scolii sa ma invete? sa imi insufle placerea pentru cunostinte noi? Raspuns: NU! aceasta datorie o are, a se vedea mai sus,Google. Iar daca eu nu am fost in stare in 4 ani de zile sa ma documentez de pe google este doar problema mea, pentru ca mi s-a repetat de nenumarate ori sa caut informatii acolo.
8. Tot la scoala am invatat ca legea nu e facuta pentru mine, ci pentru cei cu functii mai inalte. Am invatat ca orice ar zice legea, regulile scolii sunt mai presus. Am invatat ca nu am voie sa ma folosesc de lege daca cineva cu o functie mai mare nu este de acord cu decizia mea.
9. Si, am aflat ca locurile pe unde calca profesorii sunt sacre, iar noi, ca niste elevi inutili ce suntem, nu avem voie sa le calcam.
10. Am aflat ca la urma urmei suntem "doar niste elevi" (citat de la un profesor) si nu ne trebuie material didactic de calitate, ca sa nu mai vorbim de respect.
11. Am invatat ca eu trebuie sa respect pe cineva, chiar daca este o persoana demna de dispret. (dupa umila mea parere). Trebuie sa o respect pentru ca, indiferent de faptul ca vorbeste mai urat decat golanii de la colt, este un cadru didactic si o persoana de la care trebuie sa invat.
12. Am invatat ca Raul este reprezentat doar de Balauri, Spani si alte fiinte fantastice din basme si ca in Romania nu este nimic Rau. De fapt singurul Rau care exista suntem noi, elevii care inca nu ne-am format si avem ciocu' mare si suntem mai Gica-contra stricand planurile altora.
13. Am invatat ca nu trebuie sa fim platiti dupa munca prestata ci dupa buget. Ca altfel, daca ne cerem drepturile generam inflatie. Si uite asa din cauza unor razvratiti se ajunge la criza mondiala.
14. Am invatat ca in ciuda celor de mai sus eu trebuie sa fiu interesata de scoala iar apatia in care ma gasesc este o impertinenta din partea mea.
15. In final, am invatat ca nu valorez nimic, si ca nu am un viitor decat daca ma voi schimba.

Si cum doamne sa ne ducem si sa vorbim frumos despre Romania in afara? Si cum sa evolueze tara asta?
Spre surprinderea mea, si a celor care vor citi,am avut putini profesori in varsta...unul din ei chiar de nota10. Asa ca nu e vorba ca m-am confruntat cu mentalitatile bunicii mele.
Si m-am convins de inca ceva... Copiii mei nu vor merge la scoala in Romania. Daca Doamne-Fereste am sa raman aici, copiii mei vor invata acasa...din ce si cat imi amintesc eu. Prefer sa ii prostesc eu decat sa mi-i prosteasca o gramada de oameni straini mai tare decat as putea sa o fac eu.

Si imi cer scuze putinilor profesori cu adevarat BUNI de la care am mai invatat cate ceva; cele de sus nu se aplica in cazul lor. (acestia fiind doar vreo3 au avut o putere mult prea mica asupra formarii mele pe parcursul liceului.)

Un comentariu:

  1. destul de pesimist...
    ca sa indulcesti aceasta postare se merita sa scrii despre acei 3 profi cu adevarat buni... after all, hope, no matter how small, dies last

    RăspundețiȘtergere

Have your say: